Klädbolaget Hennes & Mauritz redovisar ett rörelseresultat på 7.731 miljoner kronor för det fjärde kvartalet i det brutna räkenskapsåret 2013/2014.
Analytikerna hade väntat sig ett rörelseresultat på i genomsnitt 7.886 miljoner kronor.
Bruttomarginalen blev 60,4 procent, jämfört med förväntade 60,3 procent.
Utdelningen föreslås bli 9:75 kronor per aktie (9:50), att jämföra med förväntade 9:97 kronor.
H&M:s varulager var vid utgången av det fjärde kvartalet 16 procent högre än för ett år sedan. Varulagret summerades till 19.403 miljoner kronor.
I lokal valuta steg varulagret med 14 procent.
Sammansättningen och nivån av det utgående varulagret betecknar bolaget som "bra".
H&M har som målsättning att öppna cirka 400 nya butiker netto under verksamhetsåret 2014/2015, enligt rapporten.
Enligt SME Direkt räknade analytikerna med att H&M ska öppna 398 butiker. Estimaten i sammanställningen sträckte sig mellan 373 och 449 butiker.
Under 2015 räknar H&M med att ta sitt första steg med butiksöppningar in i de nya länderna Indien, Sydafrika, Peru, Taiwan och Macao, vilket är en upprepning av vad bolaget tidigare kommunicerat.
H&M kommer under hösten 2015 börjar att lansera H&M Beauty - ett nytt och brett koncept inom make-up, kropps- och hårvård.
H&M Beauty, som ersätter bolagets nuvarande egenproducerade kosmetik, kommer redan i år att lanseras i cirka 900 H&M-butiker på cirka 40 marknader samt på onlinemarknaderna.