Viaplay lanserar reklambaserat abonnemang för film och serier
6 augusti, 2024
6 augusti, 2024
Mediebolaget Viaplay Group har släppt ett reklambaserat abonnemang för streaming av filmer och tv-serier, framgår det av ett pressmeddelande.
Det nya abonnemanget kostar 99 kronor i månaden och skillnaden från ett vanligt abonnemang är alltså att det är billigare, men innehåller reklam.
Viaplay sällar sig därmed till en rad streamingjättar som börjat lansera reklambaserade abonnemang som ett billigare alternativ.
"Genom att presentera vårt fantastiska innehåll i ett nytt prisvärt paket blir Viaplay tillgängligt och relevant för en ännu större publik. Vi ser fram emot höstens spännande lanseringar som publiken nu kommer kunna ta del av även på HVOD", säger Christian Albeck, co-vd på Viaplay Group i Sverige.
Nils Lolk
Nyhetsbyrån Finwire
6 augusti, 2024
Mediebolaget Viaplay Group har släppt ett reklambaserat abonnemang för streaming av filmer och tv-serier, framgår det av ett pressmeddelande.
Det nya abonnemanget kostar 99 kronor i månaden och skillnaden från ett vanligt abonnemang är alltså att det är billigare, men innehåller reklam.
Viaplay sällar sig därmed till en rad streamingjättar som börjat lansera reklambaserade abonnemang som ett billigare alternativ.
"Genom att presentera vårt fantastiska innehåll i ett nytt prisvärt paket blir Viaplay tillgängligt och relevant för en ännu större publik. Vi ser fram emot höstens spännande lanseringar som publiken nu kommer kunna ta del av även på HVOD", säger Christian Albeck, co-vd på Viaplay Group i Sverige.
Nils Lolk
Nyhetsbyrån Finwire
Analys
Rapportperioden
Analys
Rapportperioden
OMX Stockholm 30
1 DAG %
Senast
2 411,27