Mediebolaget Viaplay Group har släppt ett reklambaserat abonnemang för streaming av filmer och tv-serier, framgår det av ett pressmeddelande.

Det nya abonnemanget kostar 99 kronor i månaden och skillnaden från ett vanligt abonnemang är alltså att det är billigare, men innehåller reklam.

Viaplay sällar sig därmed till en rad streamingjättar som börjat lansera reklambaserade abonnemang som ett billigare alternativ.

"Genom att presentera vårt fantastiska innehåll i ett nytt prisvärt paket blir Viaplay tillgängligt och relevant för en ännu större publik. Vi ser fram emot höstens spännande lanseringar som publiken nu kommer kunna ta del av även på HVOD", säger Christian Albeck, co-vd på Viaplay Group i Sverige.

Nils Lolk
Nyhetsbyrån Finwire

Ämnen i artikeln

Viaplay Group B

Senast

0,56

1 dag %

1,30%

1 dag

1 mån

1 år

Rapportperioden

Marknadsöversikt

OMX Stockholm 30

1 DAG %

−0,69%

Senast

2 411,27

1 mån
Loading market data...
Senaste aktieanalyserna på Placera
Senaste aktieanalyserna på Placera
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Palutko Macéus
Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.
AFV
AFV
Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.
Annons
Introduce
för börsens små- och medelstora företag.
Annons
Investtech
Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.
Börsen idag
Börsen idag
Här hittar du våra artiklar om börsen idag.