Försäljningen har ökat tvåsiffrigt de senaste tre månaderna, efter en period med sjunkande omsättning från 4,5 till 3,9 miljarder kronor på två år.
"Vi haft ett bra och starkt november och Black Week. I år låg de två sista dagarna på Black Week i december. Men om man justerar in dem i november för att göra november jämförbar med tidigare år, gör vi vår bästa november någonsin", säger Mios VD Björn Lindblad.
Mio ser en ökad aktivitet i butikerna, både fysiskt och digitalt.
"Flyttkarusellen börjar ju komma igång när det säljs mer boenden. Det är gynnsamt för oss", konstaterar VD:n som anser att bolaget har all anledning att se ljust på 2025.
"Vi har tagit den här ganska tuffa perioden de två senaste åren och förberett oss för att vara redo när vinden vänder. Nu hissar vi seglen när vi känner att det är mer vind i marknaden", säger han till Di.
Bland annat planerar Mio en omstrukturering av franchisekedjan med 73 butiker, med målet att ombilda verksamheten till ett gemensamt ägt bolag.
"Initialt ska vi transformera flera Mio till ett Mio. Detta skapar olika möjligheter framåt kring ägandet där börsen är ett alternativ", säger Lindblad.