STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Hygienbolaget Essitys organiska försäljningstillväxt uppgick till 2,1 procent i det första kvartalet 2025, framgår det av delårsrapporten.

Väntat var en organisk tillväxt om 4,1 procent enligt Infronts sammanställning av åtta analytikers prognoser.

För affärsområdet Health & Medical, som inkluderar produkter inom bland annat inkontinens, sårvård och kompressionsbehandling, var tillväxten 1,7 procent organiskt. Analytikersnittet låg på +3,5 procent.

Affärsområdet Consumer Goods, hygienprodukter som säljs i detaljhandeln, visade en organisk tillväxt om 2,9 procent. Här låg snittestimatet på +4,5 procent.

För Professional Hygiene, mjukpapper för storförbrukare under varumärket Tork, ökade försäljningen organiskt med 0,7 procent. Här låg snittprognosen på +3,7 procent.

Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion

Nyhetsbyrån Direkt

Ämnen i artikeln

Essity B

Senast

270,40

1 dag %

−0,11%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

OMX Stockholm 30

1 DAG %

1,17%

Senast

2 426,97

1 mån
Loading market data...
Senaste aktieanalyserna på Placera
Senaste aktieanalyserna på Placera
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Palutko Macéus
Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.
AFV
AFV
Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.
Annons
Introduce
för börsens små- och medelstora företag.
Annons
Investtech
Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.
Börsen idag
Börsen idag
Här hittar du våra artiklar om börsen idag.