Resurs Bank och välkända byggvarukedjan BAUHAUS har sedan flera år ett framgångsrikt samarbete och nu fortsätter resan tillsammans, med fokus på att fortsätta utveckla kundresan och köpupplevelsen för BAUHAUS kunder. Förutom att samarbetet fortsätter utökas även Resurs uppdrag kring BAUHAUS e-handelslösning. -         Vi är stolta över att vi får fortsatt förtroende från en tung retail-aktör som BAUHAUS och dessutom få ett större uppdrag kopplat till deras e-handelslösning. Vi ser att en av våra styrkor är att vi kan kombinera vår långa erfarenhet av handel med digital spetskompetens och i nära dialog med vår partner anpassa våra lösningar som leder till ökad kundlojalitet och en växande affär. Vi ser fram emot ett fortsatt nära samarbete för att bidra till att ytterligare stärka BAUHAUS affärserbjudande i alla kanaler, säger Christoffer Norrthon, Executive Account Manager hos Resurs Bank. Den röda tråden genom Resurs erbjudande av betal- och finansieringslösningar är att de ger detaljhandelns kunder ökad handlingskraft och flexibilitet genom köpresan. För BAUHAUS är en viktig del av bolagets framgång att man tillsammans med Resurs skapat en skräddarsydd lösning där BAUHAUS-kortet och kundklubben blivit navet i att öka snittköp och andelen lojala kunder. -         Vårt Bauhaus-kort står idag för en betydande andel av vår totala omsättning och vi ser att det fortsatta samarbetet med Resurs kan fortsätta utveckla vår affär, stärka vårt varumärke och öka andelen lojala kunder. Att vi tillsammans med Resurs skapat ett koncept där våra kunder enkelt vet vilket köputrymme de har att röra sig med är kärnan i vår affär och har tagit oss till den position vi har idag, När vi nu sätter allt större fokus på kundresan och köpupplevelsen blir det ännu viktigare med betallösningar som ger våra kunder en smidig upplevelse så att de kan fatta sina köpbeslut när och där det passar dem bäst, säger Johan Saxne, Marknadsdirektör på BAUHAUS. Resurs jobbar med öronmärkt köputrymme för sina partners vilket skapar ökad trygghet för deras kunder. -         En nyckel till framgångsrika betallösningar ligger i enkelhet och transparens. Kunden ska tydligt se vilket köputrymme de har att röra sig med och vilka betalningsalternativ som de kan välja mellan. För oss är det också viktigt att våra partners äger sina kunder, oavsett hur de väljer att betala och finansiera sina köp, avslutar Christoffer Norrthon, Resurs Bank. För mer information, kontakta: Christoffer Norrthon, Executive Account Manager, Resurs Bank, christoffer.norrthon@resurs.se  +46 736 612 070 Johan Saxne, Marknadsdirektör, BAUHAUS, jsa@bauhaus.se, +46 706 403 916

Ämnen i artikeln


Resurs Holding

Senast

23,90

1 dag %

1,06%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

OMX Stockholm 30

1 DAG %

1,17%

Senast

2 426,97

1 mån
Loading market data...
Senaste aktieanalyserna på Placera
Senaste aktieanalyserna på Placera
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Palutko Macéus
Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.
AFV
AFV
Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.
Annons
Introduce
för börsens små- och medelstora företag.
Annons
Investtech
Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.
Börsen idag
Börsen idag
Här hittar du våra artiklar om börsen idag.