Dagligvarubolaget Axfoods kedja Hemköp lanserar nu Matkonto, en ny finansiell tjänst för den som är, eller blir, medlem i Klubb Hemköp. Det framgår av ett pressmeddelande.

Matkonto är ett betalkort med en tillhörande app som möjliggör för kunden att enkelt hålla koll på matbudgeten och samtidigt samla extra bonuspoäng på Hemköp.

Genom att använda kortet på Hemköp och Hemköp.se belönas kunden med 25 procent extra bonuspoäng.

Kortet laddas med pengar genom Swish, det går både att sätta in och ta ut pengar med Swish.
Matkontoappen och kort kan delas av två personer, som båda kan sätta in pengar, göra inköp, samla poäng och följa inköpen.

De första sex månaderna är kostnadsfria, därefter kostar kortet 20 kronor per månad eller 30 kronor per månad för två användare. Hemköp Matkonto lanseras tillsammans med SEB som också är kortutgivare.

Henrik Öhlin
henrik.ohlin@finwire.se, 0703-21 06 99
Nyhetsbyrån Finwire

Ämnen i artikeln

Axfood

Senast

255,50

1 dag %

3,23%

1 dag

1 mån

1 år

Rapportperioden

Marknadsöversikt

OMX Stockholm 30

1 DAG %

0,27%

Senast

2 398,84

1 mån
Loading market data...
Senaste aktieanalyserna på Placera
Senaste aktieanalyserna på Placera
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Palutko Macéus
Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.
AFV
AFV
Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.
Annons
Introduce
för börsens små- och medelstora företag.
Annons
Investtech
Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.
Börsen idag
Börsen idag
Här hittar du våra artiklar om börsen idag.