"Unik marknadsposition"
Den höga tillväxten syns tydligt inom fotboll, basket, handboll och volleyboll.
"Där har vi också en styrka i att inte så många konkurrerar med koncernens övriga sortiment. Vi har en marknadsposition där som är väldigt unik", säger VD:n
Vad kommer krävas framåt för att fortsätta växa?
"Just nu att bygga upp lager i fler länder. Man får komma ihåg att vi inom Teamwear precis börjat i USA."
New Wave har en stor del av sin produktion i Asien, samtidigt som USA nu står för 26% av omsättningen. Men trots att man är ett potentiellt offer för Donald Trumps aggressiva tullar är Jansson inte särskilt oroad.
"Många tror att vi bara har produktion i Asien, men så är det inte. Vi har även i Egypten, Etiopien, Kenya. Så vi kan styra om produktion på majoriteten av produkterna, i alla fall med ganska kort varsel", säger VD:n och fortsätter:
"Jag är inte speciellt upphetsad över det. Ofta är det ju så att när saker händer så får många panik samtidigt. Men jag känner mig trygg faktiskt."