Hade jag varit sydkorean hade jag garanterat använt någon av Kakaos internettjänster. Hela 83 procent av den sydkoreanska befolkningen - motsvarande 43 miljoner människor -använder dagligen deras tjänster.
Vi får en presentation av bolagets kvinnliga IR-chef Sophie Kwon. Hon pratar otroligt fort och jag inser snabbt att Kakao är ett snabbväxande internetbolag, som är lite svårt att få grepp på.
Kakao dominerar den lokala sydkoreanska marknaden och utvecklar nya tjänster kontinuerligt. Kanske för att man är en stor lokalspelare och man har inte någon global närvaro. Man vill ju inte sluta växa.
Den klart största tjänsten är en Messenger-tjänst som heter Kakao-Talk. Det är som whatsup, eller Tencents We-chat. Även om inte we-chat är stort i Sydkorea så hittar vi kinesiska Tencent bland de större ägarna i Kakao.
I Kakao Talk har man kopplat samman många andra av Kakaos tjänster. Bolaget liknas mest vid ett stort interneteko-system där du kan göra det mesta på internet och inte behöver lämna deras tjänster. Kakao erbjuder spel, både egenutvecklade och andras. De har Kakao Pay som är en betaltjänst. Man har även boktjänster och videotjänster.
Bolaget har utvecklat många andra tjänster. Uber finns inte i Sydkorea, det finns förbud som de inte kan kringå, men Kakao leverera en likande taxitjänst. Utöver det har företaget även encar pool-tjänst. Inom musikstreamings-tjänster finns Kakao Melon.
Kakao är inne på de flesta områden på internet. Man har även de sista åren startat flera tjänster inom det heta fintech-området. Förra året startades Kakao Banking som mottagits väl på marknaden. Här kommer man att börja addera på nya tjänster. Utöver det har man startat micro-utlåning.
Innan Kakao Banking lanserades, startades Kakao Pay. Det har varit framgångsrikt och har idag 25 miljoner användare. Allt sker under det välinarbetade Kakao-varumärket.
Innehåll växer snabbt och nya tjänster som banking och AI-liknande tjänster tros kunna växa snabbt i framtiden. Trots sin stora marknadsdominans i Sydkorea har man en hög utvecklingstakt med att lägga till nya tjänster till den otroligt stora användarbasen man har.
Helt enkelt är Kakao som ett Tencent för Sydkorea. Investerarna gillar bolaget uppenbarligen. Trots att aktiekursen varit volatil och handlats sidledes de senaste åren är p/e-talet hissande 99.
Nu iväg till bussen för dagens och Seouls sista företagsbesök.
Här läser du alla artiklar från Asien-resan.
Vill du ha koll på vad som händer på fondmarknaden. Prenumerera på mitt nyhetsbrev som kommer en gång i månaden och är helt gratis. Här lägger du upp din kostnadsfria prenumeration på nyhetsbrevet.
Följ Placera på Facebook , LinkedIn, på Twitter och på YouTube.