Kommunikationstjänstebolaget Sinch hade i det andra kvartalet en omsättningen som sjönk 6,0 procent till 6 616 miljoner kronor (7 041). Utfallet kan jämföras med Factsets analytikerkonsensus som låg på 6 719. Den organiska försäljningstillväxten var 2 procent (-1).
Bruttoresultatet blev 2 322 miljoner kronor (2 386), med en bruttomarginal på 35,1 procent (33,9).
"Under andra kvartalet 2025 levererade vi återigen organisk bruttoresultattillväxt jämfört med motsvarande kvartal 2024 för alla regioner och produktkategorier, vilket bekräftar att vi är på rätt väg mot våra finansiella mål. Detta är också fjärde kvartalet i rad med organisk nettoomsättningsökning", uppger VD Laurinda Pang i rapporten.
Ebitda-resultatet blev 760 miljoner kronor (792), väntat 742, med en ebitda-marginal på 11,5 procent (11,2).
Justerat ebitda-resultat uppgick till 869 miljoner kronor (867), väntat 805, med en justerad ebitda-marginal på 13,1 procent (12,3).
Resultatet efter skatt blev 25 miljoner kronor (95).
Resultat per aktie uppgick till 0,03 kronor (0,11).
Fritt kassaflöde uppgick till 523 miljoner kronor (903).
"Sammantaget är jag nöjd att se tydliga framsteg inom integration och innovation i hela vår produktportfölj under andra kvartalet, vilket krävs för att skapa hållbar tillväxt på längre sikt", skriver VD Laurinda Pang och tillägger:
"Med en stark organisk bruttoresultattillväxt, stabil ebitda-marginal och ett bra kassaflöde har vi också tagit ytterligare ett stadigt steg mot våra finansiella mål men, vi är också medvetna om det osäkra makroekonomiska läget. Vi förblir därför försiktiga när det gäller kortsiktiga förväntningar och fortsätter att hantera kostnaderna med vaksamhet."