måndag 22 junimån 22 juni
Senaste artiklarna inom UBS (Lux) EF Glb Sust (USD) P-acc
23 juni, 2008
Hej, jag har precis blivit invald i en styrelse där vi placerar företagets vinst i aktier och fonder. Med dagens miljösituation har jag tänkt mig att föreslå några energifonder till styrelsen. Nu undrar jag om ni har några bra förslag? Vore kul att kolla på en underdog samt en riktig topdog. MVH! Uldis Lundin
5 december, 2007
"Pengar är som gödsel. De gör nytta först när de sprids." Citatet kommer från den engelske filosofen Francis Bacon. Applicerat på miljöfonder betyder det att dina sparpengar kan göra nytta för miljön - och för dig själv - beroende på hur de sprids. Här tipsar Placera Nu om fonder för dig som vill värna om miljön såväl som om din plånbok.
OMX Stockholm 30
0,38%
(vid stängning)
Nyheter
Analyser
Telegram
Olja
Idag, 15:59
USA tillåter tillfälligt oljeförsäljningar från Iran
Idag, 15:43
WSJ granskar Polymarket – visade upp fiktiva vinster
Ellos
Idag, 15:16
Från konkurs till börs: Ellos siktar på notering
USA-börserna
Idag, 15:00
Uppgångar i korten – SpaceX väntas sjunka
Skanska
Idag, 14:29
Skanska ska utveckla nya Penn Station i New York
1 DAG %
Senast
3 190,72
1
Sju aktietips till sommaren
2
Bankjättarna får höjda riktkurser från flera håll
3
SEB-förvaltaren pekar ut sina favoritaktier
4
Storbankerna mjölkar svenska sparare
5
Oljepriset faller efter framsteg i USA-Iran-samtal