Eyeon Group
EYEON GROUP AB (publ): Överlåter varumärket Protectia (beQuoted)
Eyeon Group AB avyttrar varumärket Protectia till en partner i syfte att renodla kärnverksamheten och utveckla produkten samt integration av nya framtida produkter. Genom detta samarbete bedöms att antalet säljare som säljer EyeonGroups B2B-tjänster kommer kunna skalas snabbare och ge goda förutsättningar för en förbättrad EBITDA-marginal.
EyeonGroup har ingått ett avtal med ett etablerat säljbolag för att överlåta varumärket Protectia. Detta strategiska steg gör det möjligt för EyeonGroup att fokusera på att stärka sin position och tillväxt inom alla B2B-marknader. Det nya avtalet innebär en hög marginal för EyeonGroup som står för den tekniska plattformen och Protectia står för säljarna och det aktiva säljarbetet. I och med detta bedöms EBITDA marginalen under år 2025 förbättras från cirka 55% till 65-70%. Målsättningen för 2025 är fortsatt att nå en försäljning om 100 MSEK.
Detta betyder att Eyeon Group kan helt fokusera på sin kärnverksamhet och utveckla produkten både till nuvarande och framtida återförsäljare. Partnern kan fokusera 100% på att driva försäljning och skala antalet säljare. Inom ramen för samarbetet är ambitionen och målsättningen att skala antalet säljare som säljer EyeonGroups B2B-tjänster till cirka 200 mot slutet av år 2025.
Affären inkluderar försäljningen av det kompletta konceptet, inklusive varumärket Protectia, tillhörande webbplater och tillhörande lösningar. EyeonGroup kommer dock fortsatt att leverera den underliggande tekniken, medan den nya partnern tar ansvar för varumärket, försäljning och marknadsföring.
För mer information, kontakta
Fredrik Björklund, VD, Eyeon Group AB (publ.)
Telefon: 070-892 35 92
E-post: fredrik.bjorklund@eyeonid.com
Denna information är sådan information som Eyeon Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning MAR. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-11-25 kl. 08:30 CET.
Om EyeonGroup
Eyeon Group AB (publ) grundades 2015 och är en SaaS-leverantör som genom egenutvecklad teknologi för insamling, analys och paketering av data utvecklar och säljer smarta lösningar som gör livet på internet enklare och tryggare för människor, företag och organisationer. Bolaget tillhandahåller affärslösningar inom IT säkerhet, integritetsskyddande tjänster och AI baserade datalösningar. Dessa riktas i första hand mot B2B marknaden i Europa för branscher som t.ex. bank, försäkring, telekom och hosting.