REVOLUTIONRACE
TOG MARKNADSANDELAR 2 KV, VISS FSG-ÖKNING JANUARI (Direkt)
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Revolutionrace, som säljer egenutvecklade friluftskläder på nätet, fortsatte öka sina marknadsandelar under det andra kvartalet i det brutna räkenskapsåret 2024/2025.
Det skriver bolagets vd Paul Fischbein i delårsrapporten.
"Under andra kvartalet levererade vi tillväxt i våra tre regioner", uppger vd:n.
Enligt Paul Fischbein var försäljningen i region DACH fortsatt stark och växte med 15 procent i lokal valuta. I region Norden var tillväxten 9 procent i lokal valuta medan försäljningen i region Övriga världen växte med 4 procent i lokal valuta.
"Region DACH har presterat väl under kvartalet. Försäljningen i Österrike och Schweiz fortsätter att utvecklas starkt och Österrike var, totalt sett, den tredje enskilt största marknaden under kvartalet. I region Norden uppnådde tillväxten i Sverige 15 procent men regionen tyngdes av fortsatt svag försäljning i Finland", skriver vd:n som tillägger att han i region Övriga världen noterar en fortsatt god utveckling i Storbritannien.
Framåtblickade beskrivs marknadsförhållandena som fortsatt utmanande.
"Men vi noterar indikationer på ett förbättrat konsumentklimat på vissa marknader, till exempel i Sverige. När marknaden stabiliseras är vi väl positionerade med en stark finansiell ställning, nöjda kunder och ett konkurrenskraftigt erbjudande där vi fortsatt erbjuder outdoor-produkter med hög kvalitet till konkurrenskraftiga priser", skriver Paul Fischbein.
Under de första veckorna av januari 2025 noterar bolaget en viss försäljningsökning jämfört med motsvarande veckor föregående år.
Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion
Nyhetsbyrån Direkt