EYEON GROUP
SÄLJER VARUMÄKET PROTECTIA, STÄRKER MARGINAL (Direkt)
2024-11-25 08:39
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Eyeon Group avyttrar varumärket Protectia till en partner i syfte att renodla kärnverksamheten och utveckla produkten samt integration av nya framtida produkter.
Det framgår av ett pressmeddelande.
Det nya avtalet innebär förutsättningar för en högre marginal för Eyeon som står för den tekniska plattformen medan Protectia står för säljarna och det aktiva säljarbetet.
"I och med detta bedöms ebitda-marginalen under år 2025 förbättras från cirka 55 procent till 65-70 procent. Målsättningen för 2025 är fortsatt att nå en försäljning om 100 miljoner kronor", skriver Eyeon.Kristine Trapp Nyhetsbyrån Direkt
+46 8 5191 7911
borsdesken.direkt@direkt.se
Infront.co
© Nyhetsbyrån Direkt AB