Briox
Briox inför ny IR-strategi med fokus på värdeskapande (MFN)
Briox tillkännager idag en strategisk förändring i sitt arbete med Investor Relations (IR) - frågor.
Från och med Bokslutskommunikén 2024 kommer företaget att upphöra med sina kvartalsvisa webcasts och istället implementera en mer omfattande IR-strategi. Syftet är att förstärka dialogen med investerare och andra externa intressenter.
Briox har under ett antal år medverkat i Finwire webcast för presentation av kvartalsrapporter. Förändringen är naturlig i takt med att bolaget har förändrats under det senaste året med nytt ledarskap.
”Vårt mål är att bygga en långsiktig och transparent relation med befintliga och potentiella investerare, om vad som händer i Briox och vart vi är påväg som bolag. Vi tror att denna förändring är ett viktigt steg i den riktningen och kommer att stärka vårt engagemang för att leverera långsiktigt värde”, säger Victor Lindgren, CFO för Briox.
Den uppdaterade IR-strategin kommer bland annat att inkludera:
- Kapitalmarknadsdagar
- Medverkan i digitala kanaler
- Bolagspresentationer
Dessa initiativ kommer att skapa fler möjligheter för investerare att få en djupare förståelse för Briox och bolagets framtidsutsikter i jämförelse med idag.
För ytterligare information vänligen kontakta:
Victor Lindgren
CFO
+46721439122
ir@briox.se
Om oss
Briox är ett SaaS-bolag som förenklar vardagen för solo- och mikroentreprenörer genom att digitalisera deras affär och hjälpa dem att bli mer lönsamma. Briox programvara kopplar ihop redovisningskonsulten med företagaren på ett enkelt, effektivt och smart sätt i Sverige, Finland, Estland, Lettland och Litauen. Briox AB (BRIX) grundades 2010 i Växjö och är idag listat på NGM Nordic SME.
Bifogade bilder
Bifogade filer