SaveLend Group
SaveLend Group ABs grundare och styrelseledamot Ludwig Pettersson har avlidit (MFN)

2024-02-09 09:10

SaveLend Group ABs (”SaveLend Group” eller ”Bolaget”) grundare och styrelseledamot Ludwig Pettersson har avlidit efter en tids sjukdom. Ludwig har med sin outtröttliga initiativförmåga och naturliga ledarstil drivit och utvecklat verksamheten sedan starten 2014.

”Det är med oerhörd sorg och bestörtning vi har tagit emot beskedet om Ludwigs bortgång. Våra tankar går till Ludwigs familj och nära anhöriga. Man brukar säga att människor har driv men det räcker inte när man beskriver Ludwig, han var en urkraft som lämnar oss alla i stor sorg och saknad. Vårt främsta fokus här och nu är att ta hand om våra medarbetare och fortsätta förvalta det fantastiska bolag Ludwig lett och byggt upp under dessa år”, säger Bo Engström, styrelseordförande i SaveLend Group.

Efter Ludwigs bortgång kommer SaveLend Groups styrelse att bestå av fem ledamöter. Ludwig kommer inte att ersättas under perioden fram till kommande årsstämma den 25 April.

För ytterligare information:

Bo Engström, styrelseordförande SaveLend Group AB
Telefon: +4670-253 21 62
E-post: bo.engstrom@savelend.se
www.savelendgroup.se

Corpura Fondkommission AB
Telefon: +4676-853 28 22
E-post: ca@corpura.se
www.corpura.se

Om SaveLend Group:

SaveLend Group AB (publ), 559093-5176, är ett fintech-bolag med cirka 75 anställda och kontor i Sverige, Finland och Polen. Vår verksamhet utgår från vår sparplattform SaveLend och vår faktureringsplattform Billecta.

Sparplattformen gör det möjligt för sparare att få avkastning genom sparande i krediter, såsom företags-, fastighets- och konsumentkrediter samt fakturaköp i svenska kronor och euro. Faktureringsplattformen består av ett komplett faktureringssystem innehållandes bland annat kundreskontra, avisering och finansieringslösningar.

SaveLend Group - I dag